۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۳

بسکتبال قهرمانی مردان آسیا - فیلیپین؛

ایران فردا به مصاف کره‌جنوبی می‌رود/ دیدار با پرمدال‌ترین تیم آسیا

ایران فردا به مصاف کره‌جنوبی می‌رود/ دیدار با پرمدال‌ترین تیم آسیا

تیم ملی بسکتبال دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان آسیا را روز جمعه برابر کره‌جنوبی برگزار می‌کند. تیمی که در دوره پیشین این رقابت‌ها جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و تاکنون بیشتر از دیگر تیم‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا، نقره و یا برنز در این مسابقات شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا که از امروز پنجشنبه با حضور 15 تیم در فیلیپین آغاز شده است، روز جمعه با برگزاری دیدارهای روز دوم مرحله مقدماتی در مانیل و پاسای - منطقه‌ای نزدیک به پایتخت - پیگیری می‌شود. در روز دوم این رقابت‌ها و از گروه C تیم ملی کشورمان به مصاف کره‌جنوبی خواهد رفت.

کره‌ای‌ها که در تمام ادوار مسابقات جام ملت‌های بسکتبال آسیا حضور داشته‌اند در دوره پیشین این رقابت‌ها به عنوان سوم دست یافتند. آنها در این دوره مسابقات نیز همچون ایران و چین از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آیند. به خصوص اینکه "یانگ دونگئون" و "لی سئونگ جون" که متولد آمریکاست، تیم با تجربه کره جنوبی را همراهی می‌کنند و در کل امید این تیم را برای راهیابی به جام جهانی برای نخستین بار از سال 1998 افزایش داده‌اند.

کره‌جنوبی که تا به حال دو بار فاتح جام ملت‌های آسیا شده است، از حیث مدال آوری (رنگ مدال) سومین تیم برتر آسیا بعد از چین و فیلیپین محسوب می‌شود. بسکتبال کره‌جنوبی در ادوار مختلف حضور در این رقابت‌ها علاوه بر دو قهرمانی موفق به کسب 11 مدال نقره و 10 مدال برنز هم شده و با مجموع 23 مدال، پرمدال ترین تیم تاریخ آسیاست. این در حالی است که مجموع مدال‌های چین و فیلیپین در این رقابت‌ها به ترتیب 18 و 8 مدال است.

در هر صورت کره جنوبی که در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2012 نمایش بسیار خوبی داشت دومین حریف تیم ملی بسکتبال ایران در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیاست. این دیدار از گروه C و از ساعت 14:15 (به وقت ایران) آغاز می‌شود.

برنامه کامل دیدارهای روز دوم مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

جمعه 11 مردادماه

گروه A

* چین‌تایپه - عربستان
* اردن - فیلیپین

گروه B

* ژاپن - هنگ کنگ

گروه C

* چین - مالزی
* ایران - کره‌جنوبی

گروه D

* تایلند - هند
* قزاقستان - بحرین

بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا که از امروز در مانیل آغاز شده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. سه تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه پیکارهای جهانی اسپانیا را کسب می‌کنند. چین مدافع قهرمانی است.

 

 

 

کد خبر 2107796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha